Milli Eğitim Bakanlığı için en az 68.000 öğretmen ataması isteyen adaylar sürecin başlatılmasını talep ediyor. KPSS adayları atamaların mülakat şartı olmadan direkt KPSS puan üstünlüğüne göre ve ivedilikle başlatılmasını bekliyor.

Gelecek dönemdeki kamu personeli alımları, özellikle öğretmen adayları için gündemin en önemli maddelerinden biri haline geldi. Milli Eğitim Bakanlığı'nda mevcut boş kadroların en az 100.000 olduğu belirtilmesine rağmen, atama kontenjanları ve sayıları henüz netleşmedi. Bu belirsizlik, adayların ve sendika temsilcilerinin tepkisine yol açtı.

Öğretmen Açığı ve Talepler Sürüyor

Her yıl açıklanan resmi rakamlara göre, Milli Eğitim Bakanlığı'nda 100 binden fazla öğretmen açığı bulunuyor. Ancak bu açık, geçici çözümlerle, özellikle ücretli öğretmenlik sistemiyle karşılanmaya çalışılıyor. Ancak, "ATAMA BEKLEYEN ÖĞRETMENLER PLATFORMU" tarafından yapılan eylemlerde, en az 68 bin kadronun hemen doldurulması talep ediliyor.

Emeklilik ve Atama Sayıları

Öğretmenlerin emeklilik, ayrılma veya vefat etme durumları da atama süreçlerini etkiliyor. Hazine ve Maliye Bakanı Mehmet Şimşek'in, sadece emekli olanların yerine atama yapılacağı yönündeki açıklaması, atama beklentilerini belirgin şekilde etkiliyor. Ancak, 2023 yılında emekli olan veya ayrılan öğretmen sayısının 23.000 olduğu dikkate alındığında, Maliye Bakanlığı'nın izniyle gerçekleştirilecek atamaların 20-23 bin arasında olacağı öngörülüyor. Bu sayının adaylar tarafından artırılması ve en az 68.000 öğretmen ataması yapılması talep ediliyor.

Atama Sürecinin Belirsizliği Devam Ediyor

Atama sürecinin belirsizliği, öğretmen adayları arasında endişe yaratıyor. Her yıl Şubat ayında gerçekleşen atamaların bu yıl daha ileri bir tarihe ertelendiği görülüyor. Mart ayının sonuna yaklaşırken bile, atama tarihleri ve kontenjanları hakkında net bir bilgi bulunmuyor. Ancak, Eylül 2024'te göreve başlama olasılığı göz önünde bulundurulduğunda, atama sürecine dair bilgilerin kısa süre içinde açıklanması bekleniyor.

Milli Eğitim Bakanlığı'nda bekleyen öğretmen atamaları konusundaki belirsizlik, adaylar arasında büyük bir endişe ve tepkiye yol açıyor. En az 68.000 kadronun derhal doldurulması talep edilirken, atama sürecine dair net bilgilerin bir an önce açıklanması bekleniyor. Bu durum, hem öğretmen adaylarının geleceği hem de eğitim kalitesi açısından önem arz etmektedir.

Editör: Resul AKA